Evolutionsdenken

Evolutionsdenken

DNA-V

Der Wahrnehmer, der Entdecker und der Ratgeber Materialien für das DNA-V Modell Psycholog:innen Louise Hayes und Joseph Ciarocchi haben das DNA-V Modell entwickelt. Es beinhaltet die Metaphern des „Wahrnehmers, „Entdeckers“ und des „Ratgebers“, um Menschen dabei zu helfen, sich verschiedener Fähigkeiten für ein wertgeschätztes Leben bewusst zu werden, sie zu nutzen und zu üben.  

DNA-V Read More »

Hanisch, S., & Eirdosh, D. (2023). Developing Teacher Competencies for Teaching Evolution across the Primary School Curriculum: A Design Study of a Pre-Service Teacher Education Module. Education Sciences, 13(8), 797. https://doi.org/10.3390/educsci13080797

Hanisch, S., & Eirdosh, D. (2023). Developing Teacher Competencies for Teaching Evolution across the Primary School Curriculum: A Design Study of a Pre-Service Teacher Education Module. Education Sciences, 13(8), 797. https://doi.org/10.3390/educsci13080797 Read More »

Hanisch, S., & Eirdosh, D. (2020). Conceptual clarification of evolution as an interdisciplinary science. EdArXiv

This article aims to provide evolution educators with a short review of current discourse in evolution science and a conceptual clarification of core concepts in evolutionary theory, in the service of promoting deeper and transferable understanding of these concepts in evolution education.

Hanisch, S., & Eirdosh, D. (2020). Conceptual clarification of evolution as an interdisciplinary science. EdArXiv Read More »