Ursachen unserer moralischen Intuitionen
Eine Unterrichtseinheit, in der Schüler:innen die Ursachen und Funktionen unserer moralischen Intuitionen erkunden.
Ursachen unserer moralischen Intuitionen Read More »
Evolutionsdenken
Eine Unterrichtseinheit, in der Schüler:innen die Ursachen und Funktionen unserer moralischen Intuitionen erkunden.
Ursachen unserer moralischen Intuitionen Read More »
Ein Lesetext über die Herausforderungen des Gruppenlebens und wie unterschiedliche Gruppen in der Biologie – darunter auch unsere Vorfahren – Wege gefunden haben, diese Herausforderungen zu lösen.
Leben in Gruppen und Konflikte Read More »
Behavioral science is increasingly considered foundational for addressing various sustainable development challenges. Behavioral change and action competence have also become important goals in Education for Sustainable Development (ESD), complementing and interacting with other educational goals such as the development of sustainability-relevant knowledge, skills, values, and attitudes. We argue that these interconnected learning goals of ESD can be advanced by integrating interdisciplinary behavioral science concepts, methods, and insights into the design of curricula, learning environments, and processes for participatory whole-school approaches. Specifically, we highlight the role of metacognitive competency in self-directed individual and collective behavior change and we present our educational design concept for teaching human behavior as an interdisciplinary theme in ESD.
Eine Handreichung zum „triune brain“ oder dreiteiligen Gehirnmodell, welches verschiedene Funktionen von Gehirnregionen hervorhebt
Handreichung – Hirnregionen und deren Funktionen Read More »