School curricula are divided by subject areas rather than focusing on deeper interdisciplinary conceptual relationships
School curricula are divided by subject areas rather than a focus on deeper interdisciplinary conceptual relationships
School curricula are divided by subject areas rather than a focus on deeper interdisciplinary conceptual relationships
Ein Experiment mit Kindern aus drei Kulturen, anhand dessen wir verschiedene Formen von Gerechtigkeitssinn erörtern können. Ausgehend von den Ergebnissen der Experimente diskutieren Schüler:innen anschließend, wie wir die Erkenntnisse für die Schaffung einer gerechteren Gemeinschaft einsetzen können.
“Gerecht” bedeutet nicht immer das gleiche Read More »
Schüler:innen lernen über das Konzept des sozialen Dilemmas und die Auszahlungsmatrix anhand verschiedener Situationen aus dem alltäglichen Leben und Problemen der nachhaltigen Entwicklung in der Gesellschaft.
Einführung in soziale Interaktionen, soziale Dilemmata und die Auszahlungsmatrix Read More »
Dieses Modell führt das Konzept der Ressourcennutzungseffizienz in die Evolution von Ressourcennutzung ein.
NetLogo: Evolution von Ernteraten mit Erntekosten Read More »
Based on the work of Nobel Prize winning economist Elinor Ostrom and grounded in contextual behavioral science, evolutionary science, and acceptance and commitment therapy (ACT), Prosocial presents a practical, step-by-step approach to help you energize and strengthen your business or organization. Using the Prosocial model, you’ll learn to design groups that are more harmonious, have better member or employee retention, have better relationships with other groups or business partners, and have more success and longevity.
This topic is about the (further) development of agent-based models with the NetLogo software and associated teaching materials and their implementation and evaluation in the 8th-12th grade classrooms.
NetLogo computer simulations of social-ecological systems Read More »