Develop a lower secondary school training program on interdisciplinary perspectives in moral psychology
Develop a lower secondary school training program on deeper and more interdisciplinary perspectives in moral psychology
Lerntransfer fördern
Develop a lower secondary school training program on deeper and more interdisciplinary perspectives in moral psychology
Develop a middle grades training program on foundations in moral psychology
Develop a middle grades training program on foundations in moral psychology Read More »
Humans across cultures and from early in childhood display a diversity of often strong moral beleifs and related actions in the world. Understanding the diversity and commonalities in human moral reasoning can be seen as a prequisite for engaging in public discourse on highly contentious and complex social or ecological issues. Schools can work to ensure an iterative, scaffolded, interdisciplinary curriculum that support adaptive understandings of diverse perspectives in moral psychology.
Scaffold and ensure adaptive understandings of moral psychology Read More »
Unser fächerübergreifender Leitfaden für Lehrende führt in unser Bildungskonzept sowie in zentrale Konzepte und Inhaltsfelder ein
Leitfaden zu Evolution, Verhalten und nachhaltige Entwicklung Read More »
Ein Projekt für die Entwicklung und Evaluation von Computersimulationen und digitalen Lernmaterialien, gefördert durch die Joachim Herz Stiftung
School curricula are divided by subject areas rather than a focus on deeper interdisciplinary conceptual relationships
Ursache-Wirkungs-Diagramme können helfen, die Wechselbeziehungen zwischen Organismen und anderen Faktoren in der Evolution von komplexen Systemen zu veranschaulichen und zu verstehen.
Ursache-Wirkungsdiagramme Read More »
Analogie-Tabellen sind ein Tool, um Inhalte und Phänomene mithilfe von übergreifenden Konzepten zu vergleichen und so ein vernetztes Verständnis zu entwickeln.
Analogien und Analogie-Tabellen Read More »
Mithilfe von Tinbergens Fragen können wir die komplexen Ursachen von Verhalten und anderen Phänomenen über unterschiedliche Zeitspannen einordnen.
Schools should help students develop a minimum metacognitive understanding of the concept of ethnotheories of everyday life, and the similarities and differences between everyday learning and scientific learning. This is especially critical in the domains of self, schooling, and society.
Scaffold and ensure adaptive Theories of Self, Schooling, and Society Read More »