Gelman (2003) Why Do We Essentialize?
Gelman (2003) Why Do We Essentialize? Weiterlesen »
Lerntransfer
Evolutionary concepts are used, with varying and arguable degrees of scientific utility, across a wide range of disciplines. This contribution explores how understanding the structures of knowledge, or the organization of facts and generalizations in science, cognition, and education, may help illuminate the educational potential and evidence-informed pedagogical practices appropriate for teaching about the interdisciplinary application of evolutionary concepts.
Use culturally competent teaching practices especially (but not only) when engaging students with diverse or potentially conflicting beliefs with scientific perspectives.
Use culturally competent teaching practices Weiterlesen »
Unser fächerübergreifender Leitfaden für Lehrende führt in unser Bildungskonzept sowie in zentrale Konzepte und Inhaltsfelder ein
Leitfaden zu Evolution, Verhalten und nachhaltige Entwicklung Weiterlesen »
School curricula are divided by subject areas rather than a focus on deeper interdisciplinary conceptual relationships
In dieser Unterrichtseinheit erkunden Schüler:innen die Ursachen und Funktionen unserer moralischen Intuitionen sowie Möglichkeiten, sich flexibel auf sie zu beziehen, indem sie sich mit einer Analogie zu unseren Geschmacksnerven beschäftigen.
Moralische Geschmacksnerven Weiterlesen »
Eine Reihe von Verhaltensexperimenten in unterschiedlichen Kulturen, deren Ergebnisse uns etwas über den menschlichen Gerechtigkeitssinn aussagen.
Spieltheorie: Ultimatum-Spiel und Diktator-Spiel Weiterlesen »